Αισθητηριακή Ολοκλήρωση για παιδιά (S.I.) MODULE 1 ’19 – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

--Διαθέσιμες θέσεις: 30

Πληροφορίες & Δικαίωμα συμμετοχής

Το ΚΔΒΜ1 «epimorfosis» προτίθεται να διοργανώσει σεμινάριο Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης για παιδιά – Sensory Integration (S.I.) paediatrics MODULE 1.

To βασικό σεμινάριο (MODULE 1) διαρκεί 5 ημέρες και θα διεξαχθεί

στην Θεσσαλονίκη στις 20 – 24 Μαρτίου 2019

Το κόστος του σεμιναρίου ανέρχεται στο ποσό των 650 ευρώ

Με την αποπληρωμή εκδίδεται τιμολόγιο ή απόδειξη.

Για την εγγραφή σας, παρακαλούμε συμπληρώστε την δήλωση συμμετοχής ηλεκτρονικά.

Για την οριστικοποίηση της συμμετοχής θα πρέπει να προκαταβληθεί το ποσό των 250 ευρώ σε έναν από τους παρακάτω λογαριασμούς:

Εθνική Τράπεζα: 217/441034-39 (IBAN GR6801102170000021744103439) ή
Τράπεζα Πειραιώς: 5238-070348-955 (ΙΒΑΝ GR5501722380005238070348955) ή
Alpha Bank: 708002002013410 (ΙΒΑΝ GR4801407080708002002013410) ή
Eurobank: 0026.0037.01.0201090153 (ΙΒΑΝ GR4502600370000010201090153)

Δικαιούχος: ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΟΕ

Μπορείτε επίσης να κάνετε τις πληρωμές σας με ΧΡΕΩΣΤΙΚΗ ή ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΚΑΡΤΑ (χωρίς δική σας επιβάρυνση) από τα παρακάτω links:

money-coinΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ (250€) money-coinΕΞΟΦΛΗΣΗ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥ ΠΟΣΟΥ (400€) money-coinΕΞΟΦΛΗΣΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΠΟΣΟΥ (650€)

 

 

 

το αργότερο μέχρι τις: 20 Φεβρουαρίου 2019

Το υπόλοιπο ποσό των 400 ευρώ θα πρέπει να κατατεθεί σε έναν από τους τραπεζικούς μας λογαριασμούς ή μέσω κάρτας, τουλάχιστον δύο μέρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου.

Σε περίπτωση ακύρωσης του σεμιναρίου από υπαιτιότητα της “epimorfosis” η προκαταβολή επιστρέφεται αμέσως.

Η πραγματοποίηση του σεμιναρίου θα επιβεβαιώνεται με email ή/και sms που θα αποστέλλεται στους συμμετέχοντες.

Παρακαλείσθε να μην αγοράζετε το αεροπορικό σας εισιτήριο έως ότου λάβετε το παραπάνω email (ή/και sms) επιβεβαίωσης ότι το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί.

Τόπος Διεξαγωγής Θεσσαλονίκη:

klinikiagiosloukas

 

ΚΛΙΝΙΚΗ «ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ»

552 36 Πανόραμα – Θεσσαλονίκη
Τηλ.: +30 2310 380 000

 

 

Το ΚΔΒΜ1 “epimorfosis” διατηρεί το δικαίωμα της αλλαγής της αίθουσας διεξαγωγής και των καθηγητών ανάλογα με την διαθεσιμότητα τους.

Αριθμός Συμμετεχόντων: Ο αριθμός των συμμετεχόντων δεν θα υπερβεί τα 30 άτομα. Σε περίπτωση που οι ενδιαφερόμενοι είναι περισσότεροι από 30 θα τηρηθεί λίστα αναμονής με βάση την ημερομηνία οριστικοποίησης της συμμετοχής (κατάθεση προκαταβολής).

Στους συμμετέχοντες χορηγείται βεβαίωση συμμετοχής και παρέχεται έντυπo υλικό (σημειώσεις) παρακολούθησης.

Το σεμινάριο απευθύνεται αποκλειστικά σε φυσιοθεραπευτές, λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές.

Γλώσσα του σεμιναρίου θα είναι η Ελληνική.

Γενικές Πληροφορίες

49_2

Τι είναι η αισθητηριακή ολοκλήρωση;

Οι αισθητηριακές εμπειρίες περιλαμβάνουν την αφή, την κίνηση, την θέση του σώματος, την όραση, την όσφρηση, τη γεύση, τον ήχο και την αίσθηση της βαρύτητας. Η διαδικασία με την οποία ο εγκέφαλος οργανώνει και ερμηνεύει τις διάφορες πληροφορίες/ερεθίσματα ονομάζεται αισθητηριακή ολοκλήρωση. Η αισθητηριακή ολοκλήρωση είναι η ουσιώδης βάση για την περαιτέρω ανάπτυξη των λειτουργιών της μάθησης και της φυσιολογικής συμπεριφοράς.
Για τα περισσότερα παιδιά η αισθητηριακή ολοκλήρωση αναπτύσσεται κατά τη διαδικασία συνηθισμένων παιδικών δραστηριοτήτων. Σε μερικά παιδιά, η αισθητηριακή ολοκλήρωση δεν εξελίσσεται τόσο αποτελεσματικά όσο θα έπρεπε. Αυτό είναι γνωστό ως διαταραχή αισθητηριακής ρύθμισης (sensory processing disorder – SPD). Όταν η διαδικασία αυτή διαταράσσεται τότε μπορεί να εμφανιστούν μαθησιακά προβλήματα, προβλήματα κινητικών ικανοτήτων και συμπεριφοράς.
Η ιδέα και η θεωρία της αισθητηριακής ολοκλήρωσης προέρχεται από την Dr A. Jean Ayres, PhD, OTR, (βλ. http://www.siglobalnetwork.org), μια εργοθεραπεύτρια από την Καλιφόρνια των Η.Π.Α. Σαν εργοθεραπεύτρια, η Dr. Ayres έδειξε ενδιαφέρον για τον τρόπο με τον οποίο η αισθητηριακή διαδικασία και οι διαταραχές του κινητικού σχεδιασμού εμπλέκονται στις μαθησιακές και καθημερινές δραστηριότητες. Αυτή η θεωρία αναπτύχθηκε και διασαφηνίστηκε από τον ερευνητή του Dr. Ayres, καθώς και από άλλους ειδικούς. Επιπρόσθετα, η βιβλιογραφία από τα πεδία της νεύρο-ψυχολογίας, της νευρολογίας, της φυσιολογίας, της παιδικής ανάπτυξης, της ψυχολογίας, και από τη διεξαγωγή βασικών και εφαρμοσμένων ερευνητικών μελετών, έχει συμβάλει στην ανάπτυξη της θεωρίας και των παρεμβατικών στρατηγικών.
Μερικά ευρήματα της SPD/DSI:
- Φυσική αδεξιότητα
- Δυσκολία μάθησης καινούριων κινήσεων
- Το επίπεδο δραστηριοτήτων είναι ασυνήθιστα υψηλό ή χαμηλό
- Σωματική αγνωσία
- Ανάρμοστη αντίδραση στην επαφή, στις κινήσεις, στις εικόνες ή τους ήχους
- Χαμηλή αυτοεκτίμηση
- Κοινωνικές και/ή συναισθηματικές δυσκολίες

- Επιπρόσθετα μπορεί να υπάρχουν:
- Διαταραχή προσοχής, παρορμητικότητα, ελλιπής έλεγχος προσοχής.
- Καθυστέρηση στην ομιλία, στη γλώσσα και/ή στις κινητικές ικανότητες.
- Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και/ή δυσκολίες αντίληψης
- Έλλειψη ικανοτήτων αυτοφροντίδας.

Ένα σημαντικό βήμα για να προάγουμε την αισθητηριακή ολοκλήρωση στα παιδιά είναι το να αναγνωρίσουμε ότι υπάρχει και ότι παίζει ρόλο ζωτικής σημασίας στην ανάπτυξή τους. Η μέχρι τώρα έρευνα έχει ταυτοποιήσει τις κυριότερες διαγνωστικές κατηγορίες που συνδέονται με SPD
- Διεισδυτική Αναπτυξιακή Διαταραχή (συμπεριλαμβάνεται ο Αυτισμός και το Aspergers Syndrome)
- Διαταραχή διάσπασης προσοχής και υπέρ-κινητικότητας (A.D.H.D./A.D.D.)
- Μαθησιακές διαταραχές (ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, π.χ. δυσλεξία)
- Αναπτυξιακές Ανικανότητες
- Fragile X Syndrome
- Αναπτυξιακές δυσλειτουργίες συντονισμού [DCD]

Τι μπορούμε να κάνουμε;

si_01

Αν υποπτευθούμε ότι ένα παιδί έχει SPD/, τότε πρέπει να αξιολογηθεί από έναν εργοθεραπευτή, έναν φυσιοθεραπευτή ή από έναν λογοθεραπευτή, οι οποίοι θα πρέπει να είναι εκπαιδευμένοι πάνω στην αισθητηριακή ολοκλήρωση. Οι αξιολογήσεις, συνήθως, αποτελούνται από τυποποιημένα τεστ που εξετάζουν την στάση, την ισορροπία, τον συντονισμό και τις αντιδράσεις στο αισθητηριακό περιβάλλον. Μετά από προσεκτική ανάλυση των αποτελεσμάτων και των πληροφοριών της αξιολόγησης από τους γονείς και άλλους ειδικούς, ο θεραπευτής θα κάνει προτάσεις όσον αφορά τη θεραπεία και θα ορίσει το προφίλ της αισθητηριακής διαδικασίας των ικανοτήτων του παιδιού, είτε το παιδί έχει SPD. είτε όχι.
Ένας σημαντικός παράγοντας της θεραπείας που χρησιμοποιεί την προσέγγιση της αισθητηριακής ολοκλήρωσης είναι ότι το κίνητρο του παιδιού παίζει σπουδαίο ρόλο στην επιλογή των δραστηριοτήτων. Τα περισσότερα παιδιά έχουν την τάση να αναζητούν δραστηριότητες οι οποίες θα είναι ευεργετικές γι’ αυτά, σε αυτό το σημείο της ανάπτυξής τους. Είναι αυτή η ενεργή ανάμειξη και η εξερεύνηση, η οποία καθιστά το παιδί να είναι πιο ώριμο και ικανό να οργανώνει την αισθητηριακή πληροφορία.
Η εκπαίδευση συγκεκριμένων ικανοτήτων δεν είναι συνήθως το επίκεντρο αυτής της θεραπευτικής προσέγγισης. Όταν χρησιμοποιούμε το μοντέλο της αισθητηριακής ολοκλήρωσης, ο στόχος της θεραπείας είναι να διαχειριστούμε τα βασικά προβλήματα, και όχι να διδάξουμε μια ιδιαίτερη δραστηριότητα.

Αισθητηριακή ολοκλήρωση 1 – Θεωρία και Θεραπευτική Παρέμβαση

Το σεμινάριο περιέχει τη θεωρία της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης, την αξιολόγηση από την άποψη της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης και τις αρχές θεραπείας χρησιμοποιώντας τεχνικές Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης. Οι διαλέξεις καλύπτουν τις δομές των αισθητηριακών συστημάτων, τη νευρολογία και τη λειτουργία. Η αισθητηριακή ταξινόμηση/ταυτοποίηση στην πράξη θα αναλυθεί με βάση την θεωρία της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης.
Για να γίνει κατανοητή καλύτερα η θεωρία, η αξιολόγηση και η θεραπεία χρησιμοποιούνται εκπαιδευτικά βίντεο. Οι συμμετέχοντες μπορούν να αναφέρουν περιστατικά ασθενών τους για συζήτηση.
Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα είναι ικανοί να:
- Εξετάζουν τις αρχές της Αισθητηριακής ολοκλήρωσης στα πλαίσια της θεωρίας, της αξιολόγησης και της θεραπευτικής παρέμβασης.
- Εξετάζουν τις δομές και τις λειτουργίες τους μέσω του νευρικού συστήματος, το οποίο επηρεάζει την αισθητηριακή διαδικασία.
- Αναλύουν τους τύπους δυσλειτουργιών της αισθητηριακής διαδικασίας, τα συνδεόμενα χαρακτηριστικά/ συμπεριφορές και να επιλέγουν τις κατάλληλες στρατηγικές παρέμβασης.
- Αξιολογούν τα κλινικά ευρήματα της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης.

«Video demo: http://www.youtube.com/watch?v=qtszqdr4GW4»

Καθηγητής

49_3

Δημήτριος Μυλωνάδης MScOT (paediatrics) BSc (Hons) OT

BSc (Hons) OT, Director of Hopscotch Childrens Therapy Centre, Sensory Integration Specialist, Associate of the Royal SOciety of Medicine
Ο Δημήτριος Μυλωνάδης είναι πιστοποιημένος θεραπευτής στον τομέα της αισθητηριακής ολοκλήρωσης (S.I.). Πήρε το πτυχίο του από το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθηνών: Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας και την ’δεια Ασκήσεως Επαγγέλματος το 2001. Το 2002 μετέβη στο Λονδίνο για τη μεταπτυχιακή του εκπαίδευση στο πανεπιστήμιο του East London όπου και απέκτησε το μεταπτυχιακό του (MSc) στην παιδιατρική Εργοθεραπεία έπειτα από μια πολύ μεγάλη μελέτη κλινικής αξιολόγησης. Ο κ. Μυλωνάδης υπήρξε πιστοποιημένος καθηγητής SI (paediatrics) από το Sensory Integration Network UK & Ireland (www.sensoryintegration.org.uk) στην θεωρία και κλινική πράξη της αισθητηριακής ολοκλήρωσης και ασχολείται ενεργά με την εκπαίδευση, την κλινική πρακτική και την έρευνα. Επιπλέον, έχει παρουσιάσει πολλά εργαστηριακά σεμινάρια και εκπαιδευτικά μαθήματα σχετικά με την Αισθητηριακή Ολοκλήρωση. Ασχολείται κυρίως με παιδιά που έχουν διάσπαση προσοχής, και μαθησιακές, συμπεριφορικές διαταραχές καθώς και διαταραχές αυτισμού. Από τον Σεπτέμβριο του 2005 ο κ. Μυλωνάδης υπήρξε μέλος της διοίκησης του SI Network με την αρμοδιότητα της εκπαίδευσης και της έρευνας. Από τον Οκτώβριο του 2005 ως τον Ιούλιο του 2006 εργάστηκε ως λέκτορας μερικής απασχόλησης στο Brunel University in West London. Ο κ. Μυλωνάδης είναι συνιδιοκτήτης ιδιωτικής κλινικής, του «Hopscotch Childrens Therapy Centre» (www.hopscotchtherapy.co.uk ), που εδρεύει στη Harley Street στο κέντρο του Λονδίνου και που εξειδικεύεται στη διαγνωστική αξιολόγηση και στη θεραπεία των Sensory Processing Disorders.

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίου

Ημέρα 1η
08.00 – 08.30 Εγγραφές
09.00 – 10.30 Θεωρία της αισθητηριακής ολοκλήρωσης
10.30 – 10.50 Διάλειμμα
10.50 – 13.00 Θεωρία της αισθητηριακής ολοκλήρωσης
13.00 – 14.00 Διάλειμμα
14.00 – 15.30 Λειτουργία του ΚΝΣ & S.I.
15.30 – 15.50 Διάλειμμα
15.50 – 16.30 Λειτουργία του ΚΝΣ & S.I.
16.30 – 17.00 Ερωτήσεις – απαντήσεις

Ημέρα 2η
09.00 – 10.30 Αιθουσαίο σύστημα
10.30 – 10.50 Διάλειμμα
10.50 – 13.00 Αιθουσαίο σύστημα
13.00 – 14.00 Διάλειμμα
14.00 – 15.30 Οπτικό σύστημα
15.30 – 15.50 Διάλειμμα
15.50 – 16.30 Οπτικό σύστημα
16.30 – 17.00 Ερωτήσεις – απαντήσεις

Ημέρα 3η
09.00 – 10.30 Ακουστικό σύστημα
10.30 – 10.50 Διάλειμμα
10.50 – 13.00 Ακουστικό σύστημα
13.00 – 14.00 Διάλειμμα
14.00 – 15.30 Πρακτική επισκόπηση
15.30 – 15.50 Διάλειμμα
15.50 – 16.30 Πρακτική επισκόπηση
16.30 – 17.00 Ερωτήσεις – απαντήσεις

Ημέρα 4η
09.00 – 10.30 Αιθουσαίο Σύστημα – Αξιολόγηση και Θεραπεία
10.30 – 10.50 Διάλειμμα
10.50 – 12.30 Σωματο-αισθητικό Σύστημα – Αξιολόγηση και Θεραπεία
12.30 – 13.30 Διάλειμμα
13.30 – 15.00 Αισθητηριακή Ρύθμιση – Αξιολόγηση και Θεραπεία
15.00 – 15.20 Διάλειμμα
15.20 – 16.30 Αισθητηριακή Ρύθμιση – Αξιολόγηση και Θεραπεία
16.30 – 17.00 Ερωτήσεις – απαντήσεις

Ημέρα 5η
09.00 – 10.30 Πράξη – Αξιολόγηση και Θεραπεία
10.30 – 10.50 Διάλειμμα
10.50 – 13.00 Πράξη – Αξιολόγηση και Θεραπεία
13.00 – 14.00 Διάλειμμα
14.00 – 15.30 Παρουσίαση videos (case study) από τους συμμετέχοντες
15.30 – 15.50 Διάλειμμα
15.50 – 16.45 Παρουσίαση videos (case study) από τους συμμετέχοντες
16.45 – 17.00 Συζήτηση – τέλος του σεμιναρίου – απονομή διπλωμάτων

Προτεινόμενα Ξενοδοχεία Διαμονής

Μπορείτε να κάνετε απ’ ευθείας την κράτησή σας δηλώνοντας το όνομα της epimorfosis.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ξενοδοχείο ΠΕΥΚΑ*** τιμή μονόκλινου με πρωινό 45 ευρώ. Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο
τηλ.: +30 2310 341282 ή fax: +30 2310 341035